5. ANGRERETT OG REKLAMASJON
Hos Arctic Loot ønsker vi at du skal føle deg trygg når du handler hos oss. Vi følger norsk Angrerettlov og Forbrukerkjøpslov, og gjør vårt beste for at retur og reklamasjon skal være enkelt og ryddig.
Angrerett
Som privatkunde har du 14 dagers angrerett fra den dagen du mottar varen. For å benytte deg av angreretten må du gi oss beskjed innen fristen, enten gjennom angrerettskjema eller ved å kontakte oss direkte på e-post. Varen må returneres i samme stand som da du mottok den. Nye varer skal være uåpnede og ubrukte, mens brukte varer skal returneres i samme tilstand som avtalt ved kjøpet.
Angreretten gjelder ikke for forseglede produkter, som samlekortpakker eller brettspill med plastforsegling, dersom forseglingen er brutt. Returfrakten betales av kunden. Når vi har mottatt og godkjent returvaren, refunderer vi kjøpesummen inkludert den opprinnelige fraktkostnaden du betalte ved bestilling. Tilbakebetalingen skjer innen 14 dager. Dersom varen er brukt eller håndtert mer enn det som er nødvendig for å fastslå funksjon og egenskaper, forbeholder vi oss retten til å trekke fra et beløp tilsvarende verdireduksjonen.
Reklamasjon
Alle våre kunder er dekket av Forbrukerkjøpsloven. Du kan reklamere i opptil to år etter kjøpet, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig lenger. Dersom det oppstår en feil eller mangel, ønsker vi at du melder fra til oss så raskt som mulig etter at du har oppdaget den.
Dersom en feil oppstår innen de første seks månedene etter kjøpet, regnes det som utgangspunkt at feilen var til stede ved levering, med mindre vi kan bevise noe annet. Etter seks måneder er det kunden som må sannsynliggjøre at feilen var der fra starten. Reklamasjonsretten gjelder også brukte varer og samlekort, men det tas da hensyn til den tilstanden og informasjonen som ble gitt ved kjøpet. En brukt vare har derfor ikke samme forventede levetid eller standard som en ny vare.
Ved en godkjent reklamasjon vil vi tilby reparasjon, bytte, prisavslag eller heving av kjøpet i tråd med lovens bestemmelser.
Tvisteløsning
Dersom vi ikke kommer til enighet, følger vi norsk lovgivning. Saken kan tas videre til Forbrukerrådet eller Forbrukerklageutvalget.